Blogger

May 6, 2012

Whatever Strange!




Entry hari ni nak cerita liku kehidupan saya hari ni. Haha! Macam pelik pula bunyinya kan. Mana-mana la. Baca la kalau rajin.



Today I woke up early. Macam biasa la. Online kejap then aunty ask to take bath and mamam kat luar. Macam minggu biasa la, every Sunday we go out pergi makan and beli barang makan. But I saw these words and make me think so much. “Felt like to be single is much better, than always put hoping for something impossible – Mr. Mohd Fuhad”. Tak tahu pula kenapa saya rasa ayat tu betul-betul mengancam sampai I hit like for that status and comment “stuju” on it. Haha! Funny!!



Sepanjang perjalanan pergi Manggis Hua Ho Mall tiba-tiba pula cerita sal adik beradik. My cousin says that she has a friend which has 17 siblings. Oh my.. very big happy family. Best juga kalau ada ramai siblings ni tau. Boleh berkongsi masalah dengan ramai-ramai siblings. Lebih-lebih lagi today for BRUNEIAN is FAMILY DAY. Mana-mana je saya tengok tadi ramai pergi celebrate Family Day. Best kan. Timbul pula persoalan yang aneh ” Kita di Malaysia ada ke Family Day?”. Haha! Maybe ada la Family Day. Saya je yang tak tahu ni kot. Ahaks! Tapi dulu saya celebrate Family Day pun kat Poli je dengan semua student JTMK and staff JTMK. Not with family. Urmm.. Kan best kalau dapat celebrate Family Day with family and semua saudara mara. Tu baru la enjoy nak BBQ kat pantai. But that’s only dream! Haha! Anyway.. HAPPY FAMILY DAY TO BRUNEIAN NATION. Enjoy your big day happily.


Then ada pula lagu Project Pop – Jatuh Cinta dimainkan. Aduh! Rindunya saya sama classmate saya di Politeknik Mukah. Kalau boleh hari-hari saya nak bagitau dorang I MISS YOU ALL SO MUCH!! Timbul lagi persoalan “Mereka rindu kat saya ke? Haha!!”.  Tak tau mereka la. Bila dengar lagu ni, teringat pula dengan kawan-kawan. Bila jak saya pasang lagu ni mesti ada yang ketawa. Haha! Lucu sangat kot lagu ni. Even I also laugh when I heard this song. Entah la kenapa. Seriously this song is funny. Haha! By the way, Layan jap lagu nya k..


On the way to Manggis Hua Ho Mall, we go to Emperor's Court located on 3rd floor ballroom. Cara service makanan mereka ni buffet and they have dim sum buffet also. It’s only on every Sunday at the price of $19++per adult.  Emperor’s Court tu doe. Makanan orang kaya la. Timbul lagi persoalan dalam diri “Kenapa makanan macam ni orang kaya je leh rasa? Kadang-kadang orang sederhana pun tak mampu nak makan makanan yang mahal.” Makanan mahal hanya mampu dimakan oleh orang yang berduit. Kalau saya lain la. Orang sponsor. Kahkahkah! By the way.. its Yummy!! Memang sedap. But I’m sorry that there’s no picture from me but I just take from Brunei Google. Tengok je la! By the way, thanks to FOOD HUNGRY BLOG for the picture.





Habis je makan, nak turun ke parking basement guna lift. Boleh pula saya nak keluar salah floor. Oh my!! Malu tahap gaban sangat. Haha! Tapi I act cool ja. Haha! Funny!! Malu tu doe. haha!


But I realize that today I don’t know why I feel that I have strange feeling. Saya rasa macam emo ja. Haha! watever la. Macam-macam yang bermain-main kat fikiran hari ni. Rasa macam ada benda yang tak betul ja. I still think of many things pop-up from my mind! Aish! Sabar ja la.


After that, we all go to Hua Ho Yayasan at Bandar Seri Begawan. Dalam perjalanan pun boleh tengok ada family celebrate Family day. Forget it la. Bukan dapat celebrate dengan family pun. Feel so sad. Uwaaa!! Tujuan pergi Yayasan nak g cuci mata saya je. My aunt beli baby stuff dia. Bila jalan-jalan tengok baby stuff rasa macam saya pula nak beli. Geram doe! So cute baby stuff.  Keluar lagi la persoalan. “When I get married and have a baby, macam ni juga ka saya? Haha.” Tersenggih sorang diri pula saya. Ingat sal get married pula. Duit belum ada. Kerja pun tiada. Ni pula nak ingat sal married. Bongok betul!! Haha! Gila betul pula ingat sal baby ni. Haha! Gara-gara tengok baby stuff la ni. So cute!! Sangat-sangat cute! Lebih-lebih lagi tengok kasut baby and pakaian baby. Tak sabar ada cousin baru. Haha!


Ok, next. Time on the way to Hua Ho Tanjong Bunut, layan pula lagu three times a lady by Lionel Richie. Mungkin benar apa kata Harith Iskandar di LAWAK KE DER? tu. “You are once, twice, three times a lady”. Persoalan timbul lagi “When I get married later my body will become three times a lady ke?”  Haha!! Pandai-pandai kena jaga badan la kan kalau dah get married. Kalau tak jaga badan kang laki lari. Kahkahkah! Once again saya merepek sorang diri. Tersenggih macam orang gila je dengar lagu tu. Ahaks! Ingat nak khawin?? Ingat senang ka nak khawin ni? Cakap senang la! Haha! Crazy life!



Then, saya with uncle and my cousins “Jeni” and “Jade” je pergi beli barang rumah. My aunty and “Jajas” just wait at car. Letih la kot terlampau banyak berjalan kan. Dari pagi smpai petang baru balik. Mana la larat kalau seorang perempuan hendak membawa kandungannya berjalan saja. Uiseh! Gila memahami tu. Ahaks! Paling best tadi my uncle beli buah durian. Haha! Sekali letak dalam kereta, bau punya la perggghhh!!! Haha! Mantop gitu baunya. Tapi durian yummy tau. Rugi kalau orang tak pandai makan durian ni. Sorry ek bukan niat nak sindir. Its reality ok. Hehe. Saya pun sebenarnya tak suka makan durian ni. Tapi I have to learn kan. At least makan seketul je la. Takde la susah sangat. Haha! Persoalan timbul kat kepala hotak saya juga “Kenapa orang suka memilih makan aa? Kalau di tanya nak makan ke? Di jawab pula Taknak la, tak pandai makan” Hurmm. At least try la sikit kan. Haha. Lantak korang la. Bukan saya juga yang rugi. Ahaks!


Ok la. That’s all for today entry.  Panjang cerita saya kan. Itu la reality nya apa yang saya rasa seharian ni. Aneh sungguh saya hari ni. Sungguh aneh. Haha! Kalau korang perasan, tempat saya pergi hari ni semuanya HUA HO DEPARTMENT STORE, cuma beza tempat je. Memang kaya la orang empunya HUA HO ni. Haha! Ok la. wink wink**

0 Cutiest comments!:

Post a Comment