Blogger

May 23, 2012

OMG!!



Hello people, today I just want to share something about long life love story. Haha! Harap siapa-siapa yang tengok blog ni rajin baca la. Hehe!

Yesterday I just know about this! Haha! Saya tak ingat la bila saya dapat Facebook orang ni. This guy I know since I was in year 9 a.k.a form 3. He was the person I like actually. Tue cerita dulu la. Haha! Lama dah tak dengar cerita sal orang ni sebab after year 11 a.k.a form 5 semua orang menuju cita-cita masing-masing. Eiseh! Ayat main tue!! Haha! Cerita punya cerita, hidup dia pun dah berjaya juga tau. Hehe. Dia sekarang ni kerja sebagai pegawai ******* kot agaknya sebab saya tak tanya sangat. Hehe. Dulu dia bertugas kat ****** and now dia dipindahkan ke *****.  Baru je 2 hari dia melapor diri. Hehe.

And yesterday I just know that he likes me since year 9 at SMK Limbang. Haha! Oh my. It’s been a long time already. Dulu saya Cuma tau hal itu from my best friend tapi saya ingat cerita tue main-main je and I just ignore it. Sebab tak percaya la tue. Yala, siapa juga yang nak kan saya ni yang bersikap kebudak-budakan time SMK.  Haha! Tak sangka pula memang betul. He and I just keep it for 7 years already and he just tells me yesterday that he like me. Haha!

Dia pun bagitau saya yang dia perhatikan saya dari jauh je. Same goes to me! Haha! Tapi saya tak nak bagitahu dia la. Haha! Just keep it secret.  Lucu juga kalau nak ingat cerita zaman sekolah menengah ni. Haha! Form 3 kelas saya di atas and kelas dia kat bawah. Haha! Kalau nak di ingat hal dulu memang bodoh la kan. Biasa la pemikiran budak-budak belum matang. I just peeping him from stair. Haha! Senang-senang je tengok dia dari tangga sebab dia duduk di tepi tingkap. Haha! Gila kan. Tapi takpa la. Saya ikut best friend saya tue sebab dia tengok boifren dia and at the same time boifren dia same class with him. So, saya pun join sekali la tapi cover-cover sikit la. Buat malu je kalau tak cover. Haha!


Me and my best friend tue bukan nak tengok orang kat kelas bawah je at the same time tengok cikgu dah sampai atau belum. Kami ni kadang-kadang jadi informer bagitau kelas. Bila cikgu dah sampai cepat-cepat lari masuk kelas and bagitau kawan-kawan “Oi… cikgu datang dah eyh”. Haha! Terus buat innocent face dalam kelas. Haha! Jadi budak baik depan cikgu. Biasa la nak jaga imej kan. Lagi-lagi kelas depan. Haha! memang gila la time tue.

Best-best peeping people pernah juga terkantoi dengan Ustazah. Haha! amik kw!! Tak perasan yang ustazah datang, tiba-tiba dah kat belakang kita orang then cakap “Hah! ******, low. Apa kamu dua buat ni? Mengintai boifren ka?” Haha! Tersengih-sengih je kami dua. Ustazah ni tau sal kawan saya sorang ni yang dia ada boifren kat kelas bawah. Haha! Then ustazah ask me “Low ada boifren kat kelas bawah juga ke?” then saya jawab “Hehe. Takda la ustazah. Ikut ****** saja. Hehe.” Paling best ustazah ni. Sporting habis. Saya dah terbiasa dengan ustazah dari saya form 1 lagi sebab dia ni guru kelas time saya form 1.

Lain pula dah cerita saya ni. Haha! Back to story mula-mula tadi. I wonder why he likes me and I ask him. He says “sebab ko baik, tak banyak karenah, tengok sikap saya dari muka saya, pemarah sikit and so on.” Saya terfikir juga kadang-kadang muka saya ni innocent face ke sampai orang kata saya ni baik. Haha! Lucu juga. Saya nak juga jadi jahat bah! Haiya! Haha! Tapi people just judge me from outside. But for sure they will know that saya ni takda la baik macam yang mereka katakan tue. Haha! Saya jujur katakan yang saya ini not totally “BAIK”. Hehe. Baik bertempat la.


I just can say “Kita jadi kawan dulu la k.” and he ask me “sampai bila?” I answered him “sampai ntah.. haha!” I just can give answer like that coz bukan kita tau pun kan jodoh kita siapa and for me umur masih muda lagi. Enjoy dulu baru peningkan kepala sal kapel. Haha! He say “sampai bila-bila la tue kan. Sedihnya aku.” Then I just laugh and say to him “kenapa perlu sedih? Masih banyak lagi perempuan di dunia ni and mana tau jodoh ko orang *****. Hehe.” Last-last dia cuma terima saja la apa yang saya bagitau.

And yes we are only friend now. Dia cakap dia betul-betul and serius dengan apa dia cakap sebab dah lama dah dia suka kat saya. Saya pun tak sangka sungguh and pretended asking him since when he likes me. And jawapan dia “ingat lagi ko ka bila saya minta biodata ko?” haha! oh my. Kalau nak di ingatkan balik memang lucu pula zaman dulu. Biasalah handphone belum ada lagi dulu. Facebook pun tak popular mana pun dulu. Main minta biodata indah. Bengong juak.!! Nah amik kw! Haha! Paling lucu isi-isi biodata dulu la. Haha!!!! Lucu tahap segala gaban pun ada. Haha!

Zaman saya dulu popular dengan cinta monyet and biodata la. Haha! Tapi cinta monyet tue memang bengong la. Kalau ada yang serius memang serius sampai ke kahwin. Kalau yang setakat main-main tue entah ke mana la dorang tue berkapel di sekolah jak. Berdating di bawah blok kayu. Paling lucu la. Haha!! Lain dah cerita gue dong. Back to the story tadi, I know it was year 9 tapi I pretending that I don’t know. Haha! Kantoi nanti. Haha! Tapi saya takda la nak bagi harapan dengan dia. Same goes to other people coz I love to be alone and feel free. Nanti-nanti je la saya fikir and peningkan kepala hotak saya sal nak berkapel ni. Hehe.

K la. That’s all from me today. Have a nice day. Hope him or who else can find the best one. Haha! Ok bye! wink wink**

0 Cutiest comments!:

Post a Comment