Blogger

July 14, 2012

Welcome buddies!

Hello peeps! Korang pa khabar? Hope fine yeah! Dah lama rasanya saya tak update blog ni. Dah lebih seminggu ni blog berkulat sudah. Lalala~ Sorry to my blog sebab lama tak update. Busy sungguh saya minggu ni. Oke! Hari ni saya nak share cerita about pendaftaran student baru and one more thing is.. nak tau? Rajinkanlah mata korang untuk baca ok. Haha!


First of all, I want to say to new student "Selamat datang ke Institut Latihan Perindustrian Miri, tahniah sebab terpilih untuk masuk ke ILP". Cerita di blog hari ni ialah apa yang berlaku sepanjang minggu ni. Hehe.. Hari pertama pendaftaran seriously saya nak katakan sungguh boring. Haha! sebabnya ialah sikit sangat derr.. Boring sangat takde kerja nak buat sangat. And paling best is kul 11 pagi dah boleh rilex dah sebab tak banyak yang daftar. Tak macam semester lepas pula. Semester lepas sangat-sangat busy tapi seronok sebab ada kerja and saya tak mengantuk. Hehe..

First day pendaftaran baru je 70 orang kot tue pun termasuk student Instep. Kaunter pendaftaran tutup dalam kul 3 petang macam tue la. Then bermula la aktiviti Minggu Suai Kenal student baru. And me ditempatkan sebagai AJK kerohanian untuk Non Muslim. Amik ekau~~ Haha!! Memang ketawa ja la lepas tau saya under kerohanian. Tak sepadan dengan jiwa i derr.. Haha!!

Start on Tuesday aktiviti kerohanian bermula pada jam 5 pagi sampai 6 pagi dan sebelah petang pula kul 6.30 petang sampai 8.15 malam. Paling seronok lagi bila saya kena suruh bagi ceramah. Hah! amik ekau! Haha!! Rasa bedebar ni jantung tau. Slot ceramah saya on Thursday and tajuk dia is "Petua Pelajar Cemerlang" haha! Tak layak sangat saya ni nak bagi ceramah tau. Sebab saya rasa yang saya belum cukup berpengalaman untuk semua ini. Hehe.. Tapi takpe la. Saya terima cabaran ini and saya akan lakukan juga.

Cerita di blog hari ini cerita kerohanian MSK untuk pelajar Non Muslim je. Kalau aktiviti yang lain tue saya malas dah nak join. Letih sangat tue. Haha!! Oke! Slot kerohanian untuk hari Selasa handle by Puan Genevieve Roderick. Then slot untuk hari Rabu pula handle by Mr. Yangkut. Slot saya pula hari Khamis and slot untuk hari Jumaat pula by Puan Joslyn untuk pagi je.

Hari-hari saya kena bangun kul 4.30 pagi tau and untuk jumaat pula slot ceramah kerohanian yang terakhir start kul 4 so bangun pun awal la. Sepanjang 5 hari tue saya tak cukup tidur. Uhuu~ Sungguh mengantuk tapi saya kena kuatkan mata saya and ingat Kerja! hehe. But I'm happy that I can make it. Dalam takut and bedebar nak bagi ceramah tue saya happy sebab dapat pengalaman and rasa macam mana nak bagi ceramah. Hehe.. Dalam best ada lucu juga. Slot ceramah saya satu jam tapi saya dapat buat dalam 30 minit je. Haha! Dah takde idea kan. Tu la maksudnya saya ni belum cukup berpengalaman lagi untuk memberi ceramah. Heh!


Next story is my housemate dah ada. Hehe.. Dia sampai di Miri on Wednesday. I yang pick up dia kat airport ditemankan oleh En.Fuhad sebab saya dah tak ingat jalan p airport Miri ni. Haha! Lawak kan. Baru je 6 bulan tak driving kat Miri pun dah boleh lupa. Apa lagi kalau dah bertahun-tahun. Bukan apa la.. Jalan raya di Miri ni dah semakin maju and berubah menjadi highway. Tue yang bengong sangat and keliru dengan jalan baru ni. (cover line). Heh!


The next story is yesterday. Saya mendapat berita yang amat gembira sekali. Tak tau la. Gembira ke susah hati perasaan saya itooo. Haha! Half la. 50 percent Happy and 50 lagi susah hati. Saya dapat tawaran masuk 'U'. Dengan keputusan " TAHNIAH! Anda telah berjaya ditawarkan program pengajian seperti berikut : CC14 - IJAZAH SARJANA MUDA SAINS KOMPUTER (PENGURUSAN PANGKALAN DATA) DENGAN KEPUJIAN UTeM - UNIVERSITI TEKNIKAL MALAYSIA MELAKA "


Saya hanya mampu katakan "OH MG!! I DONT BELIEVE THAT I GOT IT!" rasa nak menangis pun ada. Haha! Tipu je nak menangis. Dalam hati terasa ketakutan yang teramat sekali sebab kepala i ni dah heng dah lama tak study. Kena refresh balik apa yang i pernah belajar ni. Huh! Stressss akan kembali mengejar diri ini. Haha!!


Saya akan kembali menjadi pelajar semula seperti di atas tue. Oh MG! Sungguh tak sangka yang saya akan dapat tawaran untuk sambung belajar kembali. Huhu..

Dalam gembira ada sedih pula. Saya terpaksa berhenti kerja sebelum tamat kontrak pada hujung bulan September kepada hujung bulan August. Saya rasa sangat-sangat sedih nak tinggalkan ILP MIRI kali ni. Sebab tue la sepanjang hari Jumaat saya lebih banyak mendiamkan diri je. Orang pertama di ILP yang tau hal ini is my housemate then Puan Saodah and En. Sayono then my bos En. Khairul Azhar. Sangat-sangat sedih and itu membuatkan saya takde mood. Huhu.. Tapi saya kena kuatkan diri. Alaa.. tak lama pun 3 tahun setengah je and lepas tue saya akan kembali untuk jumpa korang balik ok. I gonna miss them all. Love them terutamanya orang-orang di bahagian UPL. sodeyh pula derr.. Haha!

Ok la. That's all from me. Have a nice day and thanks sebab sudi merajinkan mata untuk melihat. Love you all. wink wink**

0 Cutiest comments!:

Post a Comment