Blogger

July 3, 2012

KERJA!


Hallo peeps! Dah berminggu-minggu tak update blog. Baru hari ni rasa free nak update blog. Hehe.. Just nak share kehidupan saya sekarang jer. Lalala~

Today is my second day at ILP MIRI. Haha! Yess, I'm coming back here and work as part time worker. Haha! Tapi takpa la. Janji saya tak jadi tokeyneo ladang anggur lagi. Haha! Yesterday sampai je ke dunia Miri, Oh My God!! Cuaca yang amat panas sekali saya rasa. Dah la panas, jerebu pula tue. Hehe.. Mengomen pula derrr. Ahaks!

First day sampai Miri and terus lapor diri kat "CC", macam biasa la. Isi borang then jumpa pengarah. Then lapor diri dengan bos lama yang pernah menjadi bos saya ketika saya praktikal dulu "En. Aslan". Banyak sangat perubahan ILP selama 6 bulan saya tinggalkan. Haha! Jadi colorful. Shantek sangat! Orang pun ada juga yang berubah. Haha! Transformasi serta merta tue derr! Haha!

Cerita sal Job pula. First day lapor diri saya diberitahu yang saya ditempatkan hanya di CESS je. Tapi hari ni pula Bos saya bagitau pula half CESS and half IT. That's mean saya kena mengajar la. Haha! Pening-pening! Tapi nevermind. Pengalaman bah itoo. Best apa boleh bagi student banyak assignment, quiz, exam. Haha! Sungguh kejam i. Lalala~ Nasib la! Haha!

Esok baru uruskan modul apa yang saya kena suruh mengajar. Harap tak susah la. Haha! Biasa la semuanya nak senang! Hampeh!

Hari pertama kerja terus kena bagi cuti. Best kan. Haha! Best apa nye. Letih juga doe seharian cuti pun pergi beli barang keperluan rumah and bersihkan rumah yang penuh dengan sarang labah-labah and tahi cicak. OMG! Hahaha! Tragedi Julai 2011 berulang lagi! Lalala~~

Hari paling memenatkan semalam and i pity my mother. Dia lagi la letih sebab driving from Brunei to Miri. My mom ni degil. Cuba la bagi kita orang yang drive. Apa guna la ada lesen kalau tak drive kan. Haha! Tapi tu la my mom ni taknak kami orang drive kereta kesayangan dia tue. Its okay. Haha! Tapi sampai di Miri kereta mu milik ku sementara. Haha! Just for two days only. Lepas ni kereta saya kereta nombor sebelas la. Haha! Mun faham bisai!

Second day kerja pula, rasa best yang teramat. Rasa boring pun ado. Haha! Takde kerja nak buat pun. Just tolong-tolong kejap. Boring sangat and i'm tired! Tired duduk je. Ahaks!

Ok la. That's all from me. Have a nice day peeps! K bye!

0 Cutiest comments!:

Post a Comment